Langkau ke kandungan utama

SUBHANALLAH..!! - PENEMUAN BAHTERA NABI NUH (13 GAMBAR)

Pada 26 April 2010,sekumpulan pengkaji dari China dan Turki yang bergabung dalam 'Noah's Ark Ministries International' telah mengumumkan bahawa mereka telah menemui kapal @ Bahtera Nabi Nuh di Turki. Mereka telah berjaya mengenalpasti sisa-sisa perahu Nabi Nuh berada pada ketinggian 4.000 meter di Gunung Agri atau Gunung Ararat, di Turki Timur.







Menurut mereka, spesimen yang mereka ambil memiliki usia karbon 4.800 tahun, dan agak tepat sekiranya berpandukan dengan timeline yang telah digambarkan dalam sejarah.


Menurut sejarah yang lalu, berlaku banjir besar di Bumi. dan menenggelamkan hampir separuh daratan pada muka bumi. Sebelum bencana tersebut terjadi, Nabi Nuh telah diberi wahyu untuk membina sebuah kapal besar untuk menyelamatkan umat manusia dan makhluk Bumi lainnya.


Bagi membuktikan kebenaran cerita tersebut, kumpulan pengkaji dari Turki dan China tergabung dalam 'Noah's Ark Ministries International' selama bertahun-tahun mencari sisa-sisa bahtera legenda tersebut. Jika apa yang diberitahu oleh mereka adalah benar, para peneliti Evangelis telah menemukan sebuah perahu paling terkenal dalam sejarah.


Kalau anda ingin tahu Penelitian ini sebenarnya telah dilakukan sejak tahun 1949, dan diperkatakan oleh Prof. Ron Wyatt bahawa ianya pernah bersama kumpulan arkeologinya telah menemukan lokasinya dan melakukan penggalian pada tahun 1977.


1. Awal Penemuan


Pada tahun 1949,pemotretan awal oleh Angkatan Udara AS tentang adanya benda aneh di atas Gunung Ararat-Turki, dengan ketinggian 14.000 feet (sekitar 4.600 meter)





Kemudian,pada tahun 1960, berita di dalam Life Magazine: Pesawat Tentera Nasional Turki menangkap gambar sebuah benda mirip kapal di puncak gunung Ararat yang panjangnya 500 kaki (150 meter) yang dijangka perahu Nabi Nuh (The Noah’s Ark)


2. Gambar-gambar yang diambil pada tahun 1999-2000


Sesi pemotretan oleh Penerbangan AS IKONOS tahun 1999-2000 tentang jangkaan adanya kapal di Gunung Ararat yang tertutup salji.


3. Peta Lokasi Perahu Nabi Nuh






4. Kapal Nabi Nuh di atas Gunung Ararat.











5. Tapak Kapal Nabi Nuh sebelum dibersihkan






6. Pengukuran di Atas Tapak Bekas Kapal Nabi Nuh








7. Struktur Kapal Nabi Nuh menurut para arkeologi yang menjumpainyer






Yang terkini, pada 26 April 2010 sekumpulan yang beranggotakan 15 orang dari Hong Kong dan Turki hadir dalam konferens.


Kepada media yang hadir ,mereka juga mempamerkan spesimen fosil kapal yang dikatakan Kapal Nuh, seperti tali, paku, dan pecahan kayu.


Seperti apa yang dijelaskan para penyelidik, tali dan paku diduga digunakan untuk menyatukan kayu-kayu hingga menjadi sebuah kapal. Tali turut digunakan untuk mengikat haiwan-haiwan yang diselamatkan daripada banjir besar , begitu juga dengan potongan kayu yang dibuat bersekat untuk menjaga kawanan haiwan-haiwan.


Penemuan ini telah menjadi pelengkap untuk mendorong pemerintah Turki mendaftarkan tapak ini ke UNESCO agar lembaga PBB itu ikut menjaga kelestarian Kapal Nuh.


Tambahan lagi,cuaca yang teramat sejuk pada ketinggian 4.000 meter itu diyakini oleh para penyelidik dapat menjaga keadaan Kapal Nuh selama ribuan tahun.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Suami Sendiri Tangkap Isteri (Kakak Kepada Kak KM) Sedang Berdua-Duaan Dengan Skandal

Nama Kak KM sering sahaja dikaitkan dengan pelbagai kontroversi termasuklah dengan seorang ustaz selebriti terkenal tempoh lalu. Tetapi kali ini, kakaknya yang mesra dengan nama gelaran Kak Nona pula membuatkan ramai terkejut selepas tersebar mengenai masalah rumah tangga dihadapinya. Suami boleh tipu…CCTV kau tak boleh tipu Nona Menerusi akaun instagram nama Pak Aedy iaitu ‘suaminya’, lelaki berkenaan telah membongkarkan siri perselingkuhan Kak Nona yang ditangkap berdua-duaan dengan ‘skandalnya’ dalam rumah sama. Kelihatan wajah mereka dalam keadaan serba salah namun masih sangat tenang menghadapi ‘terjahan’ ini. Bukan satu, malahan banyak posting lain yang dimuat naik sehingga membuatkan wanita itu digambarkan ibarat isteri bermasalah. View this post on Instagram video A post shared by Malay Traditional Food (@pak_edycafe) View this post on Instagram A post shared by Malay Traditional Food (@pak_edycafe) View this post on Instagram A post shared by Malay Traditional Food (@pak_edyca

[Video] Aksi “Kenduri” Sekumpulan Budak Sekolah Menengah Tersebar..!!

Buat pertama kalinya admin terkejut dengan video di mana seorang budak perempuan sedang melakukan aksi seks beramai-ramai dengan budak lelaki sekolahnya. Pada wajah budak perempuan itu tidak ada sedikit pun perasaan kesal dan terpaksa. Malahan dari gerak tubuh beliau menunjukkan betapa dia “menikmati” acara “kenduri” seks beramai-ramai. Di sini admin mohon ibu bapa dan guru-guru yang mengenali mereka yang terlibat dalam aktiviti kenduri seks ini tampil dan mengambil tindakan terhadap murid-murid yang sudah terlanjur jauh dan melampaui batasan agama dan moral.

Luahan Isteri Yang Bangga Alat Sulit Suami Besar..

Luahan Isteri Yang Bangga Alat Sulit Suami Besar | Isteri, Norhayati Abdul Mutalib tahun tidak pernah rasa malu mahu menyatakan bahawa dia sangat bangga dengan apa yang dimiliki oleh suaminya malah menafikan bahawa wanita akan menderita kesakitan jika mempunyai suami yang alat kelaminnya luar biasa. Malah kalau nak cari yang dapat menandingi saiz suami saya dalam masyarakat kita, pastinya susah.